tisdag 22 januari 2013


Hej alla bokälskare!

Här presenterar jag mina första romaner.

Du kan provläsa dem här till höger. 

Skulle du vilja köpa så klicka på Shop i menyn.  












Elena är en äventyrsroman eller romantisk triller som även innehåller en viss del erotik. Den handlar om en ordinär medelålders man som blir blixtförälskad i en sydamerikansk skönhet vilket så småningom leder till hans livs äventyr i en främmande världsdel.





http://tomlen.wix.com/ebok#!elena/c1he5

 ***
"Nu slog det blixtar mellan dem och Lena brydde sig inte om att badrocken delat sig så att Klas såg hennes vita spets-bh. De gled ihop med huvudena och sakta, sakta sökte de varandras läppar. Äntligen kysstes de, lite försiktigt först med undan för undan mer passionerat, och deras tungor möttes i en dans. Lenas hand smekte hans nacke innan hon drog den ner mot hans bröst samtidigt som Klas ivrigt smekte hennes midja och höft utanpå badrocken." 

***

"Jag stod och funderade på om jag skulle springa iväg och gömma mig när jag plötsligt hördes ett skott och sedan mammas förtvivlade skrik. Nu kunde jag inte stanna utan sprang mot huset men innan jag kommit fram hördes ett skott till. Jag rusade fram och såg mamma och pappa ligga i en blodpöl och jag lade mig på knä jämte dem och skrek ut min förtvivlan."










Linda kan man också kalla för äventyrsroman eller triller och handlar om Klas och Elena som får ett samtal om att Klas dotter Linda är försvunnen och de kastas in i ett nytt ävenyr som tar dem både till sydeuropa och norra afrika.


Recensioner:

Wendela Guerreiro Rahm
Det bästa jag läst,
så underbar författare Tommy är.
Jag rekommenderar verkligen denna bok.






http://tomlen.wix.com/ebok#!linda/c24fl

***
"Klas uppbådade sina sista krafter och tryckte till samtidigt som Elena också tryckte på med händerna och äntligen välte stenen. Hon var först att kliva över stenen och bländades av ljuset när hon kom ut. Efter kom Klas och kisade med ögonen. De såg en grupp låga träd runt hålan de kom ut i och genom stammarna såg de en dalgång.
När Klas tog ett steg framåt snubblade han över något och det hördes ett gnyende från marken. Han trodde han trampat på något djur men när han såg ner såg han en kropp i fosterställning.
- Det ligger någon här, sa han förbluffat."

***
Plötslig hördes en smäll och ett vinande.
- De skjuter, skrek Klas. Ner på golvet!
Klas hukade sig ner medan de andra försökte krypa ihop på golvet.
- Jag såg en låda spik i bagaget, sa Kasim. Jag ska försöka få tag på den.
Snart hade de kört förbi huset där de bodde för Klas vågade inte stanna och svänga in. Kasim hade fått upp ett hål i klädseln vid armstödet i mitten och stuckit in armen och kände med handen. Ännu några skott svischade förbi och Klas såg att de inte var långt bakom. Kasim kände äntligen spiklådan med fingertopparna och lyckades dra den närmare så han fick fatt om den och tog in den genom hålet. Då splittrades bakrutan och tjejerna skrek. Klas kände det svida till i högerarmen men brydde sig inte utan koncentrerade sig på körningen.



 

I BORTFÖRDA får Klas och Elena besök av en ung kvinna som desperat försöker få hjälp. De grips av hennes berättelse och beslutar sig för att hjälpa henne. Det blir ett nytt äventyr i ett av Afrikas farligaste länder.



Recensioner:

Wendela Guerreiro Rahm
Underbar bok, så spännande skrivet av Tommy.
Jag vill verkligen rekommendera att ni läser den.





http://tomlen.wix.com/ebok#!bortfrda/c14c9

***
"När jag klivit av spårvagnen såg jag tre svartmuskiga män sitta på en bänk. De stirrade oblygt på mina ben där jag kom i kort kjol. Jag skyndade mig förbi och gick raskt mot mitt hyreshus med en krypande rädsla i maggropen. Och när jag tittade bakåt såg jag männen följa efter. Då blev jag riktigt rädd och började springa men snart hörde jag springande steg närma sig. Jag sprang för livet med blev upphunnen mittför parken. När de tog tag i mig skrek jag, men en av männen satte sin hand för min mun så det blev bara ett gnyende. Jag sprattlade och skrek när de drog in mig bland buskarna och tryckte ner mig på marken....."


***

"Sedan klev hon upp ur diket och trippade mot vakten medan hon gnydde.
- Help me please, sa hon och pekade på snigeln på foten.
Vakten bara gapade och stirrade på den nakna vackra kroppen och inte förrän hon var framme tittade han ner på foten hon pekade på. Det var tillräckligt för att Elena skulle hinna svinga klänningen med sten mot hans bakhuvud. Hon träffade perfekt och vakten stöp i backen utan ett ljud. Bara jag inte slog ihjäl honom, tänkte hon medan hon lossade repet från klänningen och snabbt knöt ihop vaktens händer bakom ryggen...."





2 kommentarer:

Smörblomma sa...

Ah, ny sida :) Ser fint ut.

Smörblomma sa...

Yes, förhoppningsvis kommer jag igång med bloggandet igen :) En riktig Glad Påsk till dig :)